Oracle Apex Workflow

Oracle APEX

Workflow w Oracle APEX

W poniższym artykule przeczytasz o tym jak przygotwać obieg dokumentu, danych, informacji lub proces akceptacji w Oracle APEX

Szymon Kmieć

Oracle APEX developer

Workflow w Oracle APEX

Oracle od wersji APEX 23.2 dostarcza developerom rozbudowany mechanizm tworzenia mechanizmów obiegów dokumentów, procesów akceptacji  - WORKFLOW

Przepływ pracy to automatyzacja procesu biznesowego, w całości lub w części, podczas której dokumenty, informacje lub zadania są przekazywane od jednego uczestnika do drugiego w celu podjęcia działań, zgodnie z zestawem reguł proceduralnych (np. przepływ sekwencyjny, warunki przejścia itp.).

•APEX Workflow zapewnia następujące możliwości:
• Visual Workflow Designer do tworzenia i tworzenia sekwencyjnych przepływów pracy
• Workflow Console do monitorowania i administrowania przepływami pracy
• Workflow Runtime (Engine) do wykonywania przepływów pracy
• Zarządzanie przepływami pracy poprzez tworzenie modeli przepływów pracy w Workflow Designer.
• Aktywowanie przepływów pracy i monitorowanie ich za pomocą Workflow Admin Console.
• Używanie procesów stron do inicjowania przepływów pracy.

Aby zdefiniować nowy proces workflow należy, otworzyć konsole workflow z danej aplikacji: 

Trulli


Następnie należy wybrać przycisk [CREATE] do stworzenia nowego procesu automatycznego w oracle


Trulli









Po wybraniu przycisku Oracle APEX otworzy przed nami nową konsolę z możliwością dodania nowego obiegu wraz z wizualnym designerem w postaci drag&drop. Dla potrzeb niniejszego artykułu zbudowany został prosty obieg akceptacji nieobecności  : 


Trulli









Sam obieg zakłada dodanie w pierwszym kroku nieobecności do systemu, w kolejnym przejście do zadania, w którym przełożony ma potwierdzać daną nieobecność a w ostatnim system wyśle powiadomienie push do pracownika z informacją o akceptacji lub odrzucenia nieobecności. 

1. Dodanie nieobecności w systemie


Trulli










Następnie na przygotowanej wcześniej stronie ze wszystkimi procesami w systemie pojawi się nowy wpis z informacją o uruchomieniu nowego obiegu 


Trulli





















2) Akceptacja w zadaniu użytkownika 

Po przejściu pierwszego etapu w obiegu, system automatycznie utworzył zadanie i przypisał je do użytkownika : 


Trulli

gdzie użytkownik przy danym zadaniu ma możliwość akceptacji lub odżucenia danego wniosku

Trulli

Po zaakceptowaniu zadania system wysyła powiadomienia PUSH do aplikacji mobilnych

Trulli

















Na tym przykładowy proces się kończy.

Jesteś zainteresowany wdrożeniem obiegów dokumentów, delegacji, akceptacji kosztów lub urlopów w swojej organizacji ? 
A może jesteś zainteresowany wdrożeniem systemu do zarządzania twoim działem HR ? 

Napisz do nas ! 


ITBI

Nasze doświadczenie jest twoją przewgą

  • Usługi
  • Low-code 
  • ERP
  • Agile teams




  • low-code
  • Oracle Apex
  • Gdańsk 
  • 509 900 397 
  • al. Grunwaldzka 347


  • Słupsk
  • 509 900 397 
  • ul. Duńska 28b
  • kontakt 
  • 509 900 397





© ITBI - All Rights Reserved